kesedaran

Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualikum dan hi!



Mungkin kita terasa kita sudah cukup baik dan layak untuk ke syurga. Tetapi hakikatnya jauh sekali.
Tadi,aku singgah ke kedai buku MPH dan menuju ke Hot's Section untuk mencari buku untuk dibeli dan aku terpanggil untuk menyelak satu buku nukilan Hadi Fayyadh bertajuk "Mengintai aku Di Neraka " . Bagi aku ianya adalah sebuah novel yang seperti selalu aku baca tetapi diselitkan dengan unsur keagamaan.

Nah,
Intipati atau sedikit yang aku dapat ialah, jangan pernah kita menyangka amal kita adalah cukup...
Bolehkah kita menyenaraikan segala amal baik kita di dunia? Jawapannya ialah YA!
Namun apabila kita diminta untuk menyenaraikan keburukan kita selama ini... kita akan tersentak dan berfikir sejenak...
Aik? Takkanlah aku berani dan sanggup untuk menyenaraikan keburukan aku walau di atas sehelai kertas? Ianya bagai suatu 'Social Suicide'.
 ya..
Aku pasti kamu juga begitu...
Namun itulah realiti...
Kita hanya manusia, tidak sempurna bagai nabi yang sifatnya maksum.
Allah itu Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..
Dia lagi sayang akan kita daripada kita menyayangi diri sendiri. Buktinya, Allah menyembunyikan keburukan@ aib kita di dunia melainkan ada manusia lain yang menceritakannya(lain kes).

Tepuk dada dan renungkan sisters and brothers.
Salam and peace out.
writer.


Comments

Popular Posts